Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias mediante el análisis de tus hábitos de navegación. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar tu configuración u obtener más información en nuestra Política de Cookies. Pulsa el botón ACEPTAR para confirmar que has leído y aceptado la información presentada . Después de aceptar, no volveremos a mostrarte este mensaje.
Psiquiatría y Psicología Pediátrica
Trastorns del neurodesenvolupament (TDAH, autisme, trastorns de llenguatge i trastorns d’aprenentatge)
Inscripciones cerradas
Psiquiatría y Psicología Pediátrica
Trastorns del neurodesenvolupament (TDAH, autisme, trastorns de llenguatge i trastorns d’aprenentatge)
Inscripciones cerradas
Descripción
L'eclosió de la pandèmia de la COVID-19 ha suposat un repte a diversos nivells (socials, econòmics, de salut, de valors...). Més enllà de les conseqüències en la salut física, l'afectació en el benestar de les persones i en especial els infants i joves, l'impacte emocional de la pandèmia ha tingut una forta repercussió.
La disminució de la presència dels agents reguladors: escola, esport, oci, educació en el lleure, etc., les dificultats d'accés a la Salut Mental, l'impacte de la situació socioeconòmica, situacions traumàtiques (mort, aïllament, violència intrafamiliar...) han propiciat l'aparició de més problemes de salut mental.
En aquest context, les consultes sobre salut mental han anat en augment. Partint de la problemàtica en salut mental que es troba el pediatre, metge de família o infermeria d'atenció primària.
Concretament, es plantegen els següents blocs temàtics: Els trastorns del neurodesenvolupament (TDAH, autisme, trastorns de l'aprenentatge i llenguatge); els trastorns d'ansietat i somatomorfes; conducta autolesiva i suïcida; trastorns de la conducta alimentària i trastorns adaptatius i afectius.
De manera comuna a tots els mòduls s'abordarà la nova morbiditat pediàtrica (la salut mental): claus com detectar-la.
Dirigido a
- Pediatres.
- Metges de família.
- Infermeria d’atenció primària.
Objetivos
L'objectiu del curs és dotar d'eines per a la detecció precoç i l'algoritme de decisions i intervencions en els problemes de salut mental infantil i juvenils més prevalents i comuns en les consultes de pediatria i medicina general.
Contenidos
- Enfocament pediàtric.
- Presentació clínica.
- Maneig dels trastorns del neurodesenvolupament.
- Tractament psicofarmacològic.
- Taller pràctic.
Descargar programa
Metodología
Es planteja un curs teòric i pràctic. El programa consta d'una primera part amb les nocions bàsiques i una segona part en forma de taller pràctic de casos on posarem en pràctica el que hem après al curs.
Aquest curs serà híbrid, tindreu l'opció d'assistir de forma presencial o bé de connectar-vos en directe a través d'una eina de vídeo conferència. L'enllaç del webinar el facilitarem 24 hores abans de l'inici del curs.
Inscripciones
- Preu facultatius: 90€
- Preu modalitat telepresencial (online): 80€
- Preu infermers/es, docents i professors/res i resta de professionals: 60€ (modalitat presencial) / 50€ (modalitat telepresencial) (sol·licitar el codi de descompte al següent email: hospitalbarcelona.aula@sjd.es).
Información clave
-
-
Dirección
Formación Hospital Sant Joan de Déu
Carrer de Santa Rosa, 39-57
08950 Esplugues de Llobregat Barcelona -
-
09/02/2023 - 09/02/2023
9:00 - 16:30 h - Modalitat presencialDescargar programa09/02/2023 - 09/02/2023
9:00 - 16:30 h - Modalitat telepresencial (online)Descargar programa - Psiquiatría y Psicología Pediátrica
-
- Idioma Catalán
- Horas lectivas 7 h
-
-
Acreditación
Actividad formativa acreditada pel Consell Català de Formació Continuada Professions Sanitàries-Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud
Código: 09/034070-MD
Horas acreditadas: 6 h
Créditos: 1
También te puede interesar
13 abr 23 04 may 23
Plazas disponibles
Valoración y atención enfermera a personas con Trastorno del Espectro del Autismo
27 abr 23 28 abr 23
57 plazas
Actualización en neuropsicología y trastornos del neurodesarrollo: retos en el ámbito sanitario
Precio especial
29 may 23 01 jun 23
3 plazas
Formación de Instructores de Simulación Clínica: SimZones 1, 2 y 3
Precio especial
02 jun 23 14 jul 23
Plazas disponibles
13 sep 23 11 oct 23
Plazas disponibles
Intervención en el Trastorno del Espectro del Autismo en la infancia y la adolescencia
17 oct 23 07 nov 23
Plazas disponibles
Los menores diagnosticados de TEA y sus familias; una mirada desde el ámbito social
02 nov 23 30 nov 23
Plazas disponibles
Transición a la vida adulta en el Trastorno del Espectro del Autismo